Ik wil een webshop: stand-alone of gekoppeld aan de kassa?

Door Steyn

Bestellen is het nieuwe dineren. De horeca is hard getroffen door de Corona-maatregelen en om toch onder de aandacht te blijven en de nodige omzetten binnen te halen, is het extra belangrijk jouw klanten de mogelijkheden te geven om online te bestellen. Heb je als restauranthouder misschien al gedacht aan het opzetten van een webshop?

Een webshop of bestelsite laat klanten thuis of op locatie een bestelling doen en veilig betalen via online betaalmethodes. Zodra de bestelling gereed is, kan deze (contactloos) thuis worden afgeleverd of worden afgehaald. In de basis kunnen wij jouw bestelsite binnen enkele dagen live hebben, stel je gemakkelijk je menu samen en toon je je producten of gerechten snel aan je gasten.

 

Stand-alone bestelsite

Misschien is een bestelsite die stand-alone werkt voldoende. Alle onderhoud en de procesverwerking geschiedt vanuit het Content Management Systeem (CMS). Er is geen koppeling met de kassa. Vanuit je website kan je een link maken naar de bestelsite. Bestellingen komen in het CMS of via de mail binnen. Onderhoud van artikelen doe je eenvoudig zelf, met behulp van heldere handleidingen.

 

Bestelsite gekoppeld aan je kassa

Een stapje verder ga je met een geintegreerde bestelsite, gekoppeld aan je kassa. Deze koppeling registreert bestellingen van je webshop in jouw kassasysteem. Onze bestelsite koppelt met de kassasystemen booq POS, Vectron of Winsale. Zodra een bestelling via de bestelsite binnenkomt, komt deze ook binnen op het kassasysteem zoals je bij het opnemen van bestellingen gewend bent. Voorraadbeheer en administratie doe je op 1 plek en daarom heb je niet meer te maken met losse bonnetjes, handmatige invoer of fouten. Alle data wordt inzichtelijk in de backoffice en in dag-, week en maandrapportages, waarop je actie kan ondernemen.

 

Slimme upselling

Een bestelsite van booq voldoet aan de behoeften van afhaal- en bezorgrestaurants. Onze software is uiterst eenvoudig in gebruik en biedt eindeloos veel mogelijkheden. Om meer rendement en omzet te generen kun je het bestelproces automatiseren met bijvoorbeeld eerst een keuze van afhaal én slimme upselling. Dankzij upselling hebben je gasten bij een broodje gezond bijvoorbeeld keuze uit een pistolet wit of waldcorn, bij een pizza keuze uit extra toppings of extra kaas, of bij een cappuccino keuze uit klein of groot.

 

Wat mag je verwachten?

  • Mobielvriendelijke bestelsite, responsive voor alle apparaten; smartphone, tablet en laptop
  • Uniek design die aansluit bij je huisstijl, eventueel meertalig
  • Overzichtelijk menu voor je gasten om gerechten te bestellen en opties te bekijken
  • Slimme upselling en aanbiedingen
  • Veilig betalen via online betaalmethodes
  • Eenvoudig te onderhouden
  • Centraal productbeheer en voorraadsysteem
  • Bezorg- en afhaalbestellingen efficiënt beheren
  • Updates automatisch geregeld

 

 

Benieuwd naar onze mogelijkheden voor een webshop? Neem contact met ons op om te kijken hoe wij je kunnen ondersteunen in de anderhalve-meter-economie. Samen maken we er het beste van!