booq QR-bestellen wint categorie Horecava Innovation Award

Door Daan

Mooi nieuws! Het door onszelf ontwikkelde booq QR-bestellen heeft de categorie Equipment & Services van de Horecava Innovation Award (HIA) 2020 gewonnen! De jury omschreef stelde dat booq QR-bestellen verschillende deelinnovaties versmelt tot een totaal ontzorgpakket en hierdoor het ondernemen in de Horeca verbetert: meer omzet, betere marge. We zijn supertrots op onze oplossing en kunnen niet wachten om nóg meer ondernemers hier blij mee te maken! Hieronder vind je het persbericht.

 

Persbericht

booq QR-bestellen won vanmorgen de categorie Equipment & Services van de Horecava Innovation Award, bij de opening van de Horecava. Een totaalpakket dat zorgt voor extra efficiëncy, meer service en hogere omzet: zo beschrijft de jury deze oplossing van automatiseringspartner Eijsink. Vanwege de brede inzetbaarheid voor bijna elke horeca-ondernemer schoot booq haar concurrenten voorbij. Volgens commercieel directeur René Eijsink kan de Horecava nu al niet meer stuk: “We zijn erg blij met deze prijs, en ontzettend trots op ons product. We hopen horecaondernemers met booq QR-bestellen niet alleen meer omzet en meer tijd te bieden, maar ook een significante bijdrage te leveren aan een oplossing voor het personeelstekort.”

booq QR-bestellen is de enige QR-oplossing op de markt die volledig geïntegreerd is in het bestelproces: de bestelling wordt rechtstreeks gekoppeld aan je kassa, bar-/keukenschermen, bestelsite, bestelkiosk en backoffice. De basis is simpel: zet QR-codebordjes (of stickers) op tafel, gasten scannen de code met hun smartphone en komen automatisch – met het tafelnummer al gekoppeld – op je bestelsite. Het is niet nodig een app te installeren, te navigeren naar een webversie of in te loggen. Gasten kiezen hun bestelling en rekenen direct af met bijvoorbeeld iDEAL, waarna de order binnenkomt bij de keuken en/of bar. Deze kan worden uitgeserveerd of opgehaald bij de afhaalbalie. Handig als aanvullende bestelmethode tijdens topdrukte of als extra service naar de gast.

QR-bestellen is daarnaast zó ontwikkeld dat het niet alleen in een restaurant of op een terras fijn werkt, maar ook in de fastservice, bij strandpaviljoens, ijssalons én in hotelkamers uitkomst biedt. Je zakt neer op je strandbedje, scant, bestelt en betaalt, en je cocktail wordt gebracht. Of je scant de QR-code op de gevel van jouw favoriete ijssalon, bestelt, kunt de rij overslaan en haalt binnen eenvoudig af. Of je regelt op je hotelkamer met QR je roomservice. De brede inzetbaarheid en bijbehorende ondersteuning van horeca-medewerkers maakt booq QR-bestellen dan ook een prettige oplossing voor het personeeltekort, besloot de jury van de Horecava Innovation Award.

De praktijkresultaten van booq QR-bestellen spreken voor zich. Meer rust, én meer verkoop. Gasten bestellen met deze nieuwe, ontspannen bestelmethode sneller meer: een extra appelgebakje bij de koffie, of wat bitterballen bij een biertje. “QR-bestellen betekent vaak meer upselling”, vertelt Eijsink. “En het bespaart tijd. Door klanten met een QR-code mobiel te laten bestellen en betalen, ontlast je jouw team tijdens piekmomenten: gasten hoeven nooit meer te wachten op bedienend personeel bij grote drukte, en medewerkers houden meer tijd over voor persoonlijke gastvrijheid. Juist dat praatje, die persoonlijke benadering, maakt vaak het verschil.”

 

Meer weten over booq QR-bestellen? Neem contact met ons op!